blogging @ TechinPro: iPhone 5C, where C stands for Champion

28 Σεπτεμβρίου 2013

Πως γίνεται η Nokia, ο Steve Jobs, ο θάνατος ενός smartphone, 700 εκατομμύρια κινέζοι και έξι τρύπιες θήκες να συμβάλουν στην εμπορική επιτυχία του πιο παρεξηγημένου προϊόντος που έχει βγάλει το Cupertino. 

Ποιος θα το περίμενε ότι η μεγαλύτερη επανάσταση του 2013 θα οφείλεται στην πρώην

Nokia και νυν Microsoft, και μάλιστα εν έτει 2011. Τότε, Νοέμβριο μήνα η Nokia πρώτη βάζει χρώμα στην ζωή μας με την κυκλοφορία του Lumia 800, και ως δια μαγείας, δύο χρόνια μετά Google με το Moto X και Apple με το iPhone 5C ακολουθούν τον δρόμο που θα χαράξουν όλες οι εταιρείες αργά ή γρήγορα: Το δρόμο του χρώματος.

Η προσπάθεια της Google, τουλάχιστον στα αρχικά στάδια, πρέπει να θεωρείται άκρως αποτυχημένη και το Moto X δεν το έχουμε δει ακόμα (και πιθανόν ούτε πρόκειται να το δούμε), για αυτό θα αναλύσουμε σήμερα την απόπειρα της Apple. iPhone 5C λοιπόν και πάμε να δούμε γιατί αυτό το μοντέλο θα είναι ίσως η κίνηση-ματ της Apple στην παγκόσμια αγορά. 

Steve Jobs μας λείπεις 




iPhone 5C. Όπου το C σημαίνει Colors, όχι Cheap. Όσοι περίμεναν ότι η Apple θα βγάλει φτηνό κινητό, τότε πραγματικά δεν έχουν καταλάβει απολύτως τίποτα από την παγκόσμια αγορά. Η Apple βγάζοντας ένα φτηνό smartphone θα έκανε μόνο κακό στον εαυτό της, μιας και έτσι θα έριχνε την αξία του ακριβού 5S, ενώ και το prestige της θα δεχόταν ισχυρό πλήγμα. H Apple δεν θέλει να πουλάει φτηνά smartphones σε όλους, ούτε ακριβά smartphones σε λίγους αλλά.. ακριβά smartphone σε όλους. Αυτό το ξέρουν όσοι ασχολούνται πραγματικά με την αγορά των smartphones, με τους ανταγωνιστές της εταιρείας να προσπαθούν να το εκμεταλλευτούν όσο γινόταν περισσότερο.

Οι φήμες για φτηνό iPhone είχαν κατακλύσει την ειδησεογραφία των τελευταίων μηνών, ανοίγοντας την όρεξη σε πολλούς χρήστες, με την απογοήτευση να είναι έκδηλη όταν άκουσαν την τιμή του 5C. Αυτή η αρνητική διαφήμιση ήταν πρωτίστως ένα λάθος της Apple, που άφησε αυτές τις φήμες ελεύθερες, χωρίς να τοποθετηθεί διαψεύδοντας τις. Το σίγουρο είναι ότι αν ήταν παρών ο συγχωρεμένος Steve θα τις είχε κόψει προ πολλού. 

Ive, εσύ μας οδηγείς 

O Jony Ive είναι πιθανότατα η δεύτερη πιο σημαντική μορφή στην ιστορία της Apple. Όταν λοιπόν πριν ένα χρόνο τοποθετήθηκε επικεφαλής της σχεδίασης του iOS 7, ήταν σίγουρο ότι θα βάλει διάπλατα την υπογραφή του στο καινούργιο λειτουργικό. Όπερ και εγένετο, με το iOS 7 να θεωρείται πνευματικό παιδί του, επανασχεδιάζοντας στην κυριολεξία το λειτουργικό. Όμως ο Ive ήταν σίγουρο ότι δεν θα έμενε εκεί. Ήθελε μια συσκευή που θα τον εκπροσωπεί, που θα συνδυάζεται ακόμα καλύτερα με το iOS7. Ως γνωστόν, φέτος είναι η χρονιά του S, άρα σχεδιαστικά δεν μπορούσε να κάνει πολλά πράγματα. Έτσι σε συνδυασμό με το ρεύμα των καιρών, είχε έρθει η στιγμή για μια δεύτερη σειρά smartphones, μια σειρά που θα αντικατοπτρίζει την σχεδιαστική του ικανότητα στο 100%. 

iPhone 5 R.I.P. 




Και φτάνουμε λοιπόν στην 10η Σεπτεμβρίου. Ποια ήταν νομίζετε η πιο σημαντική είδηση της παρουσίασης της Apple; Η παρουσίαση των καινούργιων iPhone; Μήπως το iOS 7; Ο 64μπιτος επεξεργαστής; Ας γελάσω. Φυσικά και ήταν η διακοπή παραγωγής του iPhone 5. Γιατί λέτε;

Η Apple τα τελευταία χρόνια είχε μια συγκεκριμένη στρατηγική πωλήσεων. Αντί να βγάλει πολλά μοντέλα για όλες τις τσέπες, έβγαζε ένα μοντέλο το χρόνο και τα μοντέλα των προηγούμενων χρονών συνέχιζαν να διατίθενται με χαμηλότερες τιμές. Φέτος όμως, αυτή η στρατηγική διεκόπη απότομα, με το ιδιαίτερα αξιόλογο iPhone 5 να τερματίζει μάλλον άδοξα την καριέρα του μόλις ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία του. Ο λόγος προφανής: Έπρεπε να κάνει χώρο στο 5C. Με το 5 στην μέση, οι υποψήφιοι αγοραστές θα χωρίζονταν μεταξύ αυτού και του 5C, με τις πωλήσεις να είναι μειωμένες. Κάτι που δεν θα το ήθελαν, μιας και πιστεύουν πολύ στην καινούργια σειρά. 

The Game Changer 




Και φτάνουμε λοιπόν στο γιατί: Γιατί να αντικαταστήσουν το iPhone 5 με ένα μοντέλο με τα ίδια χαρακτηριστικά αλλά φτιαγμένο με πλαστικό; Γιατί να διαθέσουν ένα πλαστικό iPhone μόνο 100 ευρώ πιο φτηνό από το 5S; Οι λόγοι είναι πιο απλοί από όσο νομίζουμε: 

  • H μεγαλύτερη διείσδυση στην κατηγορία των χρηστών μέχρι 25 χρονών. Μια κατηγορία που εκπροσωπεί περίπου το 25% της παγκόσμιας αγοράς και μια κατηγορία που η Apple βλέπει να χάνει από το Android. Μια κατηγορία που κοιτάει λιγότερο τα χαρακτηριστικά και περισσότερο την εμφάνιση και την παραμετροποίηση.
  • Μεγαλύτερη γκάμα διαφορετικών μοντέλων σημαίνει περισσότερες επιλογές για τον καταναλωτή. Στόχος της Apple είναι όποιος μπαίνει σε Apple Store να βγαίνει με κινητό. Τώρα πλέον θα έχει περισσότερες επιλογές ικανοποιόντας όλα τα γούστα.
  • Μεγαλύτερη γκάμα διαφορετικών μοντέλων σημαίνει περισσότερες πωλήσεις σε αξεσουάρ. Αυτές οι όμορφες τρυπιτές θήκες κοστολογούνται στα 30 δολάρια. Κάθε τρεις θήκες δηλαδή ισοδυναμούν με ένα 5C. Do the math...
  • Επιλογές για όλες τις τσέπες... Ναι, καλά διαβάσατε. Φέτος, το 5C στην Αμερική (την αγορά που κυρίως επικεντρώνει το ενδιαφέρον της η Apple) θα δίνεται με 99 δολάρια και 2 χρόνια συμβόλαιο. Όσο δηλαδή το Samsung S3, 100 δολάρια πιο φτηνό από το S4, το Moto X και το HTC One. Του χρόνου δωρεάν. Μια επιλογή ιδιαίτερα οικονομική σε βάθος χρόνου.
  • Η Κίνα είναι το απωθημένο της Apple. Οι Κινέζοι είναι γνωστό ότι αρέσκονται σε «διαφορετικά» μοντέλα. Σε συνδυασμό με την φημολογούμενη συμφωνία με την China Mobile και το άνοιγμα μιας αγοράς 700 εκ. χρηστών, η Apple θέλει να είναι έτοιμη με όσα περισσότερα μοντέλα μπορεί.
  • Η επιλογή του πλαστικού δίνει ευελιξία στην εταιρεία από το Cupertino να παίξει στο μέλλον με την τιμή του, έτσι ώστε να βρει την χρυσή τομή. Το iPhone 5C είναι μια έρευνα αγοράς και η κατασκευή του συγκεκριμένου μοντέλου δίνει ένα ακόμα πλεονέκτημα ώστε το πείραμα να πετύχει.

Εν κατακλείδι

Νοέμβριος του 2011 και η Nokia παρουσιάζει το Lumia 800, χαράσσοντας (χωρίς να το καταλάβει ούτε η ίδια) την πορεία των smartphones στο μέλλον. H Apple, τον Σεπτέμβριο του 2013 και με την κυκλοφορία του iPhone 5C, δείχνει πως όχι μόνο αφουγκράζεται την αγορά, αλλά για μία ακόμη φορά την κατευθύνει εκεί που θέλει. Μπορεί οι πωλήσεις στην αρχή να μην είναι τόσες όσες του 5S, αλλά αυτό είναι κάτι που δεν απασχολεί ιδιαίτερα τον Tim Cook και την παρέα του. Αυτό που θέλουν είναι η επικράτηση σε βάθος χρόνου. Και κάτι μου λέει ότι σε λίγα χρόνια τα τραπεζάκια στις καφετέριες και τα φοιτητικά (και όχι μόνο) στέκια θα αρχίσουν να γίνονται πολύ πολύ.. πολύχρωμα.


Πηγή : Myphone
Μοιραστοίτε το :

0 σχόλια:

Προσθήκη σχολίου

- Προσπαθήστε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες
- Μη προσβάλλετε τη Σελίδα με άσχετα για το περιεχόμενο σχόλια
- Μη κατευθύνετε τα σχόλια στις δικές σας σελίδες(Δε σημαίνει πως χρειάζεται να γράφετε ανώνυμα, εκτός αν υπάρχει κάποιος λόγος)

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template | Foutzos Company Entertainiment
Copyright © 2011. TechinPro | Ενημέρωση για ό, τι υπάρχει στον κόσμο της τεχνολογίας και όχι μόνο - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Inspired by Sportapolis Shape5.com
Proudly powered by Blogger