Fifa 15 Review - Παρουσίαση

27 Σεπτεμβρίου 2014


Το ποδόσφαιρο μία ταχύτητα κάτω. 
Όσοι δεν ασχολούνται με ποδοσφαιράκια -κι εννοούμε να παίζουν τους δύο αιώνιους Pro και Fifa κάθε χρόνο- έχουν την εντύπωση ότι τα προηγούμενα χρόνια η EA Sports κυκλοφορούσε το ίδιο ποδοσφαιράκι με ένα update στα ρόστερ βάση των νέων
μεταγραφών. Το Fifa 14 απέδειξε το αντίθετο, καθώς όντας το πρώτο next-gen Fifa μας έκανε να τρίβουμε τα μάτια μας με την νέα μηχανή γραφικών του Ignite Engine, η οποία εκτός από γραφικά προσέφερε μια ξεχωριστή εμπειρία στο gameplay.

Κατά τα άλλα, οι κράχτες της σειράς, έχουν έναν λόγο παραπάνω για να χαίρονται φέτος καθώς έφτασε το πλήρωμα του χρόνου. Όντως η EA Sports κυκλοφορεί φέτος κάτι σαν update του περυσινού Fifa, μόνο που κοιτώντας το ταμπελάκι μάλλον κάποιο λάθος θα έκανε και ξέχασε πάνω...την περυσινή τιμή. Μόνο κάποιος παίζοντας σε 24ωρη βάση με το Fifa 15 μπορεί να βεβαιωθεί ότι βάση του gameplay του πιθανόν να αποτελέσει το χειρότερο Fifa των τελευταίων ετών, πάντα σε σύγκριση με την εξαιρετική εικόνα που μας έχουν δείξει οι τελευταίες εκδόσεις κι όχι σε σχέση με τα τραγελαφικά των "πέτρινων χρόνων". Όχι, δεν γυρίσαμε στα πέτρινα χρόνια. Όχι, κάποιοι θα το σκάσουν το 60άρι γιατί τα αθλητικά games τους βγάζουν μία χρονιά. Απλά...διαβάστε προσεκτικά τι έχουμε να σας πούμε διότι μπορεί στις παρακάτω γραμμές να δείτε κάτι και να αναθεωρήσετε.

Όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν
Τα modes του Fifa 15 είναι ακριβώς τα ίδια με πέρυσι και μάλιστα παρατηρούμε ότι στο Co-Op Seasons δεν υπάρχει η επιλογή να παίξουν δύο παίκτες από μία κονσόλα Online ενάντια σε άλλους. Τα μενού είναι πανομοιότυπα και ως γνωστόν υπάρχει επιλογή για Seasons (πρωτάθλημα με την ομάδα σας), Co-Op Seasons, το Career mode είτε ως παίκτης/προπονητής ή απλά σαν μεμονωμένος παίκτης και τα διάφορα Online modes με κυριότερο το Ultimate team όπου για πρώτη φορά συναντάμε την επιλογή απόκτησης δανεικών παικτών.


Στα πρωταθλήματα, έχουμε πλέον 35 (η Τουρκία επανέρχεται), πάνω από 600 ομάδες και συνολικά 16.000 παίκτες, καθώς και 41 γήπεδα, τα 20 εκ των οποίων απ' την Premier League για την οποία η EA Sports απέκτησε τα δικαιώματα. Δυστυχώς λείπει η ΑΕΚ, κάτι που μας κάνει εντύπωση αφού φέτος όντας Γ' Εθνική η EA Sports την συμπεριέλαβε. Άκουσε άραγε γκρίνια από Έλληνες οπαδούς άλλων ομάδων ή μήπως δεν ενημερώθηκε έγκαιρα για την κατάσταση της ομάδας; Λίγη σημασία έχει, πάντως μια ελληνική ομάδα παραπάνω δεν θα έβλαπτε την στιγμή που δεν έχουμε ελληνικό πρωτάθλημα εδώ και δεκαετίες στο Fifa και αντ' αυτού μέχρι και η τελευταία ποδοσφαιρική μπανανία διαθέτει από ένα. 

Ο καλός ο coach...
Κάθε χρόνο είμαστε μάρτυρες μιας σοβαρής δουλειάς από πλευράς EA σε κάθε Fifa και ειδικότερα στο gameplay. Φέτος, η αίσθηση που δίνει το Fifa 15 είναι ότι κάποιοι developers σε συγκεκριμένες θέσεις στην EA Canada απολύθηκαν ή άλλαξαν πόστο και οι νεότεροι όχι απλά δεν έκαναν την δουλειά τους σωστά, αλλά δεν προειδοποίησαν καν την EA Sports ότι χρειάζεται εκτενέστερο bug testing. Εκτός πια κι αν αυτό το deadline στα τέλη Σεπτέμβρη ήταν τόσο απαραίτητο για την αμερικάνικη εταιρεία! Ούτως ή άλλως, η Konami ακολουθεί δύο μήνες μετά συνεπώς δεν αντιλαμβάνομαι τον λόγω της βιασύνης μιας κυκλοφορίας την στιγμή που υπήρχαν όντως θέματα. 



Ας ξεκινήσουμε καταρχήν από τα ευχάριστα. Από τακτικής πλευράς, όσοι είστε λάτρεις των συστημάτων, πραγματικά θα ευχαριστηθείτε βλέποντας ότι στις ολοκαίνουργιες οθόνες τακτικών υπάρχουν επιλογές για προηγμένα συστήματα εντός του παιχνιδιού. Πείτε για παράδειγμα στους παίκτες σας να πιέζουν, να κάνουν αντεπίθεση ή απλά να κρατήσουν μπάλα, όπως πέρυσι, αλλά από φέτος κάντε το με φωνητικές εντολές, με την χρήση της PlayStation camera ή του Kinect. Αντίστοιχα, το νέο χαρακτηριστικό είναι ότι κάθε παίκτης μπορεί να λάβει ατομική εντολή για το πως θα δράσει στην άμυνα ή στην επίθεση κι αν θα υποστηρίζει τους συμπαίκτες του, αν θα μένει πίσω κ.ο.κ. Αυτό σας επιτρέπει να έχετε τον απόλυτο έλεγχο όχι μόνο στην ομάδα αλλά σε κάθε παίκτη ξεχωριστά.

Gameplay
Τα animations φέτος βελτιώθηκαν ώστε οι παίκτες να μην δείχνουν σαν να κάνουν "πατινάζ" μέσα στο γήπεδο. Κοντρολάρουν την μπάλα πιο αργά και ρεαλιστικά σε σχέση με πέρυσι. Βλέπουν πρώτα γήπεδο και μετά πασάρουν. Αυτό σαφώς και θα προβληματίσει τους έμπειρους fans της σειράς που έχουν μάθει σε γρήγορο tempo, ενώ δυστυχώς καθυστερεί την εκτέλεση των εντολών σας, ειδικά σε παίκτες Β' διαλογής, πλην όμως (μην ξεχνάμε) επαγγελματίες ποδοσφαιριστές. Με το τελευταίο εννοώ ότι η όποια καθυστέρηση στις αποφάσεις (προνόμιο του PES 2014 για παράδειγμα) δεν έπρεπε να υπήρχε για χάρη της ευκολίας του gameplay. Σαφώς και οι απόψεις είναι υποκειμενικές οπότε κρατάω μικρό καλάθι διότι κάποιοι ενδεχομένως να βολεύονται με αυτό.
Το παράδοξο που παρατηρείται σπάνια αλλά όταν το βλέπουμε προκαλεί σίγουρα εκνευρισμό, είναι οι λάθος διαιτητικές αποφάσεις. Για κάποιον ανεξήγητο λόγο, οι ρέφερι ενδέχεται μία στο τόσο να δώσουν κόρνερ αντί για άουτ, ανάποδο πλάγιο ή ακόμα και φάουλ την στιγμή που δεν υπάρχει απολύτως τίποτα. Βλέποντας τις ανακοινώσεις της EA Sports δεν βρήκα κάτι που να αναφέρει "Πιο ρεαλιστικοί διαιτητές σε βαθμό που να κάνουν και λάθη".

Τις πρώτες φορές που οι διαιτητές έκαναν λάθη ή οι τερματοφύλακες κοιτούσαν την μπάλα έλεγα "Έλα μωρέ, η ιδέα μου θα είναι".



Κατά τα άλλα, οι πάσες λειτουργούν άψογα, ενώ στα σουτ ευνοούνται οι ικανότεροι παίκτες, καθώς με τους αδύναμους θα χρειαστείτε μεγαλύτερη δεξιότητα και ακρίβεια για να σουτάρετε σωστά. Το σύστημα με τα τζαρτζαρίσματα και τις κεφαλιές βάση σωματότυπου έχει επίσης και φέτος σωστά αποτελέσματα.


Υπάρχουν όμως και κάποια gameplay breaking bugs, όπως για παράδειγμα δύο πολύ χαρακτηριστικά. Το ένα αφορά τα PC και βάση αυτού μετά την σέντρα του αγώνα οι 22 παίκτες συγκεντρώνονται γύρω από την μπάλα στην ίδια ευθεία! Αν δεν σας έφτανε αυτό τότε θα πρέπει να δείτε κι αυτό στο τελευταίο βίντεο του παρόντος review όπου στην έκδοση του PS4 ένα κόρνερ εκτελέστηκε πίσω από την εστία μου (!), η μπάλα παρέμεινε πίσω από τα δίχτυα κι οι παίκτες την κοιτούσαν διαρκώς. Αναρωτιέμαι λοιπόν αν οι developers της EA Sports ασχολήθηκαν σοβαρά με το bug testing φέτος, γιατί εν τέλει οι bug testers θα είμαστε εμείς.




"Έλα να την πάρεις! "
Το A.I. του Fifa 15 ανεβαίνει ένα επίπεδο πιο πάνω φέτος, καθώς ειδικά στο Legendary επίπεδο θα είναι πολύ δύσκολο να κλέψετε την μπάλα από τα πόδια του αντιπάλου. Οι εναλλαγές στις πάσες εκεί, γίνονται με την μπάλα κάτω, με σίγουρες μπαλιές που τις περισσότερες φορές καταλήγουν σε γκολ! Απορίας άξιο πως ο επικεφαλής της EA Canada, Dave Rutter, εφάρμοσε κάτι τέτοιο, τη στιγμή που στο αγγλικό ποδόσφαιρο επιβάλλονται οι σέντρες όπως πολύ καλά γνωρίζουμε!

Αν θέλετε μια πραγματική πρόκληση ενάντια στην CPU τότε θα την βρείτε στο Fifa 15. Βέβαια στον αντίποδα, παρατηρήσαμε ότι ο αντίπαλος κάνει υπερβολική κατάχρηση του κρατήματος της μπάλας, καθυστερώντας έτσι το gameplay. Ακόμα κι αν πιεστεί, θα γυρίσει πίσω, θα τρέξει 15-20 μέτρα με την μπάλα και μετά θα την δώσει. Κι όλα αυτά ενώ ξέρουμε όσοι έχουμε παίξει ποδόσφαιρο, πως όταν πιεστεί κάποιος συνήθως δίνει την μπάλα σε συμπαίκτη του. Το στοιχείο αυτό καταντά εκνευριστικό, ειδικά όταν καίγεστε να πετύχετε γκολ κι έχετε υπολογίσει ότι όσο κι αν πιέζετε θα χρειαστείτε 3-5 in-game λεπτά για να πάρετε την μπάλα πίσω...όταν θα γίνει ποτέ η λάθος πάσα.

Τροχονόμοι στα δοκάρια!
Εκεί όπου μου ήρθε να πάρω το DualShock 4 και να το πετάξω στον τοίχο -αλλά εν τέλει το λυπήθηκα γιατί δεν φταίει σε τίποτα- είναι στα λάθη των γκολκίπερ. Οι τερματοφύλακες στα τετ-α-τετ πιάνουν τα άπιαστα, όπως και σε κάθε Fifa άλλωστε, αλλά υστερούν στα μακρινά σουτ. Τι εννοώ με αυτό;

Όντας πρώην προπονητής σε ακαδημίες αλλά και ο ίδιος ως παίκτης τερματοφύλακας, γνωρίζω πολύ καλά πως τα σουτ που ο τερματοφύλακας δεν μπορεί να αποκρούσει καλά, τα διώχνει προς το πλάι με δύναμη. Αυτό κάποιες φορές γίνεται και κάποιες όχι. Όταν δεν γίνεται τότε δίνεται η αίσθηση ότι ο πορτιέρο έκανε δωράκι στον αντίπαλο επιθετικό, καθώς η απόκρουσή του είναι εντελώς χλιαρή και ασθενής.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα όμως παρατηρείται στο ότι το A.I. μερικές φορές απλά δεν λειτουργεί! Πρέπει να υπάρχουν πραγματικά άφθονα bugs. Όταν η μπάλα έχει προγραμματιστεί να καταλήξει στο δοκάρι, οι τερματοφύλακες δεν κινούνται σχεδόν ποτέ. Στα ψιλοκρεμαστά επίσης, αντιδρούν λιγότερο απ' ότι ο Νικοπολίδης στα νιάτα του, βλέποντας απλά την μπάλα να καταλήγει στα δίχτυα τους. Υπάρχουν μέχρι και περιπτώσεις όπου ο τερματοφύλακάς μου δεν έκανε καν έξοδο, ενώ μερικοί μου στείλατε μήνυμα αναφέροντας πως αντί να βγει και να διώξει την μπάλα απλά έκοβε βόλτες γύρω από τον επιθετικό! Όλα αυτά στην έκδοση του Fifa 15 στο PS4 για να είμαστε ακριβείς.

Τεχνικός τομέας
Λίγα σημεία είναι άξια αναφοράς στο συγκεκριμένο κομμάτι. Καταρχήν ο σχεδιασμός των γηπέδων με τα αρχικά πλάνα αποτελούν eye candy. Από εκεί και πέρα, η ποιότητα γραφικών παραμένει ίδια με εξαίρεση την βελτίωση στα animations. Όσο προχωράει το ματς και βάση των καιρικών συνθηκών, ο αγωνιστικός χώρος παρουσιάζει αλλαγές. Bάση του καιρού και συγκεκριμένα στη βροχή ή το χιόνι, το gameplay αλλάζει, καθώς η μπάλα δεν αναπηδάει το ίδιο εύκολα, ενώ οι παίκτες παίρνουν μαζί τους (π.χ. στη βροχή) και τα νερά που βρίσκονται στο γρασίδι, κάνουν πιο δύσκολα τις κινήσεις τους κ.ο.κ. Ακόμα και τα physics της μπάλας έχουν δουλευτεί σε μεγάλο βαθμό, κάτι που κάνει τον αγώνα σε αντίξοες συνθήκες...απόλαυση.

Στον ηχητικό τομέα, το σπικάζ έχει μείνει ίδιο, με δυνατότητα επιλογής σχολιασμού ακόμα και ανάμεσα σε άγγλους ή αμερικανούς σπίκερ. Οι θεατές επιδοκιμάζουν ή γιουχάρουν της ομάδας τους, ανάλογα με την έδρα, κάτι που μπορεί ακόμα και να αγχώσει κάποιους από εσάς. Όσο για τις μουσικές επιλογές, η EA Sports στέκεται και φέτος στο ύψος των περιστάσεων.

Fifa 14 DLC
Με 15 εκατομμύρια πωλήσεις πέρυσι, η EA Sports δείχνει φέτος αρκετά επαναπαυμένη στις δάφνες της. Ναι μεν το Fifa είχε φτάσει σε ένα υψηλό επίπεδο, παρέχοντας ρεαλιστικό gameplay και όλα τα πιθανά modes, αλλά στο gaming απ' τη μια χρονιά στην άλλη οι εταιρείες μπορούν να γκρεμίσουν ένα παλάτι και μετά να το ρίξουν. Στην περίπτωση της Electronic Arts ας πούμε ότι έπεσε σε πρώτη φάση η κεντρική πύλη.

Με το A.I. των outfield παικτών να κερδίζει τις εντυπώσεις, αλλά τους τερματοφύλακες (περισσότερο) και τους διαιτητές (λιγότερο) να μοιάζουν ανά διαστήματα υπνωτισμένοι, είναι πολύ πιθανό αρκετοί από εσάς, συμπεριλαμβανομένου και του γράφοντος, να βρείτε το Fifa 14 πιο διασκεδαστικό και με μεγαλύτερο ρυθμό παιχνιδιού ενάντια στο φετινό. Κατά τα άλλα η online εμπειρία έχω αναφέρει πολλάκις ότι δικαιολογεί το ποσό που θα δαπανήσετε καθώς θα σας κρατήσει συντροφιά για minimum ένα χρόνο. Εν κατακλείδι, δεν γνωρίζουμε αν τα όποια προβλήματα του Fifa 15 διορθωθούν με patch στο μέλλον, αλλά στην παρούσα φάση το νέο προϊόν της EA Sports που είναι άκρως εθιστικό και είχε μέχρι τώρα να αντιμετωπίσει τις νέες ιδέες, απόκτησε από σήμερα ορισμένες πληγές που θα πρέπει σιγά-σιγά να επουλώσει.

Θετικά:
- Πιο ρεαλιστικά animations και αγωνιστικός χώρος
- Ανεπτυγμένες επιλογές στις τακτικές
- Οι θεατές ζητωκραυγάζουν ή γιουχάρουν έντονα ανάλογα με τις συνθήκες
- Οι καιρικές συνθήκες επηρεάζουν τον αγωνιστικό χώρο και αντίστοιχα το gameplay
- Το A.I. στο Legendary είναι ακόμη πιο δυνατό
- Bans για τους cheaters

Αρνητικά:
- Λάθος διαιτητικές αποφάσεις
- Οι τερματοφύλακες κοιμούνται ανά διαστήματα
- Η CPU κουράζει πολύ την μπάλα
- Είναι λες και μας σέρβιραν DLC που καταστρέφει το gameplay με κόστος 60 ευρώ

Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 8
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 9
Γενικά: 8.3

Στη σκιά του επιτυχημένου Fifa 14.
Μάνος Γρυπάρης
Μοιραστοίτε το :

4 σχόλια:

  1. μονο προ!φετος δεν υπαρχει ζητημα καλυτερου παιχνιδιου νμεταξυ των δυο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. πέρυσι δεν υπήρχε σύγκριση pro vs fifa για τον αντίθετο λόγο. ελπίζω η Konami φέτος που πήρε και το χρόνο της να μη βγάλει κάτι ανάλογο του περσινού!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template | Foutzos Company Entertainiment
Copyright © 2011. TechinPro | Ενημέρωση για ό, τι υπάρχει στον κόσμο της τεχνολογίας και όχι μόνο - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Inspired by Sportapolis Shape5.com
Proudly powered by Blogger