E3 2014: Απολογισμός

12 Ιουνίου 2014

Τι εντυπώσεις σας άφησε η E3;
Η μεγαλύτερη έκθεση παγκοσμίως από πλευράς ανακοινώσεων πλησιάζει σιγά-σιγά στην λήξη της και μένει να δούμε τι κρατάμε και τι αφήνουμε από αυτήν.
Από την Δευτέρα μέχρι σήμερα παρακολουθήσατε στο TechinPro τόσο τις
συνεντεύξεις τύπου με live update, όσο και τις ειδήσεις που ακολούθησαν, αλλά και πολλές ακόμη που θα προκύψουν το προσεχές διάστημα από early beta access και δηλώνεις των developers. Αξίζει όμως να σταθούμε στα σημεία που στιγμάτισαν περισσότερο την έκθεση, μας έκαναν εντύπωση και μπορούμε από αυτά να εξάγουμε χρήσιμα συμπεράσματα.
Με ορίζοντα το 2015
Αν κοιτάξουμε όλες τις E3 των προηγούμενων ετών, η φετινή μπορεί να σημαδευτεί ως η έκθεση όπου οι ημερομηνίες κυκλοφορίας ήταν κατά πλειοψηφία στην καλύτερη το επόμενο έτος. Δεν εννοώ ότι σε κάθε λανσάρισμα νέας κονσόλας, η δεύτερη χρονιά είναι αποδοτική, αλλά τουλάχιστον έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε δυνατά exclusives σε λίγο πιο σύντομο χρονικό διάστημα.
Φέτος το PS4 έχει χαρεί ως exclusive το Infamous: Second Son που δεν είναι τίτλος πρώτης γραμμής, ενώ θα ακολουθήσει το The Last of Us κι από εκεί και πέρα το Driveclub, για το οποίο δεν είδαμε καν gameplay video στην παρουσίαση της E3, δείγμα του ότι ίσως η τελική του έκδοση να μην υπολογίζεται για τίτλος πρώτης γραμμής. Τον Νοέμβριο αν όλα πάνε καλά θα έρθει και το LittleBigPlanet 3. Μετά, το ρεπερτόριο έχει multiplatform και μερικά indie games, ενώ οι υπόλοιπες καλές αποκλειστικότητες μετατίθενται για το 2015. Αν θυμηθούμε την αντίστοιχη δεύτερη χρονιά του PS3, η Sony είχε τα Uncharted: Drake's Fortune, Warhawk, Heavenly Sword και Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction.
e3-2014-ubisoft
Η Microsoft απ’ την άλλη έχει για φέτος το console exclusive Titanfall, το Forza Horizon 2 τον Σεπτέμβριο και το Sunset Overdrive τον Οκτώβριο. Θα “σπρώξει” και την συλλογή του Halo με την αποκλειστική multiplayer πρόσβαση του Halo 5 οπότε κάτι θα βγει κι από εκεί. Εκτός αυτών συναντάμε για άλλη μια φορά τα multiplatform και μια στροφή προς τους indie developers, όπως παρατηρήσαμε κι από την συνέντευξη τύπου. Συγκριτικά πάντως με την δεύτερη χρονιά του Xbox 360, θα έπρεπε να περιμέναμε πολύ περισσότερα. Τότε θυμίζω πως είχαμε τα Dead or Alive 4, Prey (console exclusive), Saints Row, Dead Rising και Gears of War. Σαφώς καλύτερο ρεπερτόριο αλλά όλα προερχόμενα από αποκλειστικές συμφωνίες. Αντίθετα, τα Forza Horizon 2 και Sunset Overdrive θα προέλθουν φέτος από την Microsoft.
Η Nintendo που έβγαλε ήδη τα φετινά της Donkey Kong και Mario Kart 8, θα έχει ως exclusives τα Bayonetta 2, Hyrule Warriors και καλώς εχόντων των πραγμάτων το Captain Toad. Μακάρι η Ubisoft να ανακοινώσει το συντομότερο τα games που ετοιμάζει για το Wii U, καθότι τα Zombi U και Rayman μου είχαν αφήσει πολύ καλές εντυπώσεις. Ειδικά το πρώτο ήταν άκρως υποτιμημένο. Γενικά οι γάλλοι στηρίζουν όλες τις κονσόλες, αλλά είναι από τους ελάχιστους που έχουν συμπαρασταθεί προς την Nintendo σε αυτή την δύσκολη στιγμή σε αντίθεση με άλλους (βλέπε EA).
e3-2014-xbox

Σχετικά με τα multiplatform και κατ’ επέκταση τα PC games, μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου θα δούμε τα Battlefield Hardline, Far Cry 4, Call of Duty: Advanced Warfare, Fifa 15, Metro Redux, Assassin's Creed Unity, The Evil Within, NBA 2K15, Pro Evolution Soccer 2015 και Dragon Age: Inquisition. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Sony και Microsoft θα έχουν στη φαρέτρα τους και το Destiny, που δεν θα κυκλοφορήσει στα PC. Το κερασάκι στην τούρτα είναι το GTA 5 που θα πουλήσει κυρίως σε όσους κατόχους PC, PS4 και Xbox One δεν το έχουν παίξει.
Άφθονα τα sequels και με εξαίρεση τα FPS και όσα games δεν έχουν ανακοινωθεί, με μια πρώτη εκτίμηση βλέπουμε έναν σχετικά μικρό αριθμό νέων κυκλοφοριών πρώτης γραμμής, που θα καλύψει απόλυτα τους απαιτητικούς gamers για ένα εξάμηνο, τουλάχιστον στα περισσότερα genres. Αν ανήκετε στους gamers που ικανοποιούνται με games που δεν έχουν ιδιαίτερο βάθος στο gameplay τους, αν σας αρέσουν τα sequel σε συγκεκριμένες σειρές ή αν είστε fans εταιρειών που βγάζουν τίτλους φέτος τότε πάσο. Σχετικά όμως με τα νέα franchises, θα περιμένουμε κατά κύριο λόγο τους indie developers να μας εκπλήξουν. Στους “μεγάλους” οι φρέσκες ιδέες είναι λιγότερες από ποτέ. Και από τα games που προανέφερα πιστεύω ότι πραγματικά πολύ λίγα θα ξεχωρίσουν και ορισμένα κρύβουν απλά το όνομα και από πίσω production values κατώτερα των μεγάλων προσδοκιών μας.
Οι παρουσιάσεις
Η λογική λέει ότι ένα καλό marketing plan απαιτεί να δίνεις hype στα δυνατά games σου, οπότε η κάθε ανακοίνωση κυκλοφορίας την επόμενη χρονιά είναι θεμιτή. Αυτό που όμως δεν καταλαβαίνω είναι για ποιο λόγο η Sony δεν εστίασε τόσο πολύ σε games πρώτης γραμμής και άφησε αναπάντητα ερωτήματα. Για παράδειγμα, περιμέναμε να την δούμε να πιστεύει στο Driveclub, να ανακοινώνει έστω κάτι από God of War 4, ένα gameplay video από το Shadow of the Beast, κάποιο τρέιλερ έστω από την νέα προσπάθεια της Quantic Dream και κυρίως τι συμβαίνει πραγματικά με αυτό το The Last Guardian. Εκεί που μας κέρδισε ήταν στα νέα Uncharted και LittleBigPlanet, αν και για το πρώτο…ένα πρώτο τρέιλερ μπορεί να σημαίνει ακόμα και κυκλοφορία σε δύο χρόνια. Γενικά το δίωρο πιστεύω ότι σε κάποια σημεία έκανε “κοιλιά” ειδικά στην παρουσίαση του PlayStation TV και των αριθμών του PSN.
Η Ubisoft με κέρδισε περισσότερο από τους υπόλοιπους, με την έννοια του ότι τα games της είναι τα λεγόμενα “σιγουράκια”. Το Rainbow Six: Siege φάνηκε πολλά υποσχόμενο τουλάχιστον από τεχνικής πλευράς με αυτό το destruction model, το Far Cry 4 θα παιχτεί δίχως αμφιβολία λόγω του open world gameplay του, το The Division και αν σπάει κόκκαλα σε κάθε gameplay video, ενώ τα Assassin’s Creed: Unity και The Crew θα πλαισιώσουν ένα δυνατό lineup. Κι όλα αυτά, θυμίζω, λίγο μετά την κυκλοφορία ενός Watch Dogs!
e3-2014-sony
Στην αντιπέρα όχθη, η Microsoft έβαλε επιτέλους μυαλό και έκανε μια παρουσίαση που ήταν 90 λεπτά γεμάτα games. Αυτό θέλαμε. Περιμέναμε βέβαια να δούμε χορταστικά gameplay videos από το Halo 5, ίσως και κάποια πρώτη ανακοίνωση από το Gears of War 4, αλλά κάτι τέτοιο δεν κατέστη εφικτό. Το Crackdown 3 δεν ξέρω κατά πόσο θα μπορεί να γίνει τίτλος πρώτης γραμμής. Προσωπικά θα αναμένω ακόμη πιο δυνατές κυκλοφορίες για την Microsoft στο μέλλον. Το θετικό βήμα είναι ότι κατάλαβε πλέον πως το Kinect και γενικά τα casual games δεν τραβάνε και είναι μια μόδα που θα μείνει να συντηρείται με ελάχιστα games.
Η Nintendo πιστεύω ότι έδειξε για άλλη μια φορά πως δεν αλλάζει την πολιτική της. Χτίζοντας μονίμως πάνω στις σειρές της, ετοιμάζει το ολοκαίνουργιο Zelda του Wii U, ενώ αρχίζει να εκμεταλλεύεται τους χαρακτήρες της σε μεμονωμένα games, όπως θα γίνει με τους Toad και Yoshi. Το Hyrule Warriors πιθανόν να είναι επίσης αξιόλογο, ενώ το Bayonetta 2, πακέτο με το πρώτο μέρος δίνει άλλο ένα τυράκι προς το hardcore κοινό. Το Splatoon είναι επίσης μια ιδέα που θα προσεγγίσει κοινό κάθε είδους, ενώ τα Amiibo θα διασκεδάσουν συλλέκτες, Nintendo fans, αλλά και όσους είναι…περίεργοι για νέες ανακαλύψεις. Όπως και να ‘χει, παρότι δεν εμφανίστηκε στο stage του Λος Άντζελες, αλλά προτίμησε το Nintendo Direct, τουλάχιστον η παρουσίασή της μας έδειξε ένα θετικό δείγμα. Μην ξεχνάμε ότι η Nintendo στηρίζεται πλέον στις δικές της δυνάμεις και έχει απειροελάχιστη βοήθεια από τρίτες εταιρείες. Κάνει publish ότι παρουσίασε, ακόμα και το πολυσυζητημένο X της Monolith. Από αυτό και μόνο και παρά τις χαμηλές πωλήσεις, αξίζει ένα respect και μόνο που το παλεύει.
Τελευταία άφησα την Electronic Arts, η οποία δεν με ικανοποίησε. Το Battlefield Hardline μας άφησε θετικές εντυπώσεις από την beta αλλά ακόμα έχει δρόμο και το Fifa 15 δεν με έχει πείσει ως προς αυτά που είδαμε. Από το Mirror’s Edge 2 ίσως βγει κάτι καλό κι από εκεί και πέρα για τα Mass Effect 4 και το Star Wars: Battlefront είναι ακόμα πολύ νωρίς. Προς το παρόν, τα Sims 4, PGA Tour, Madden, NHL κι ορισμένα ακόμη είναι για πιο niche target group από ποτέ. Τέλος, το Dawngate φάνηκε απλά μια κόπια των MOBA που ήδη γνωρίζουμε, ενώ συν τις άλλοις δεν είχε ωραία γραφικά. Η σούμα γράφει ότι η Electronic Arts δεν έχει νέες ιδέες και στηρίζεται μονίμως σε ήδη υπάρχουσες σειρές, κάτι που σταδιακά αρχίζει να καταλαβαίνει ο κόσμος.

Υποσχέσεις για το μέλλον
Η όγδοη γενιά μπήκε για τα καλά και έχουμε ακόμη πολύ δρόμο μπροστά μας. Η φετινή έκθεση E3 είχε πολλά ενδιαφέροντα games, αλλά απέναντι σε άλλες E3 όπου το hype χτυπούσε κόκκινο με τις νέες κυκλοφορίες κονσολών, τις πολιτικές στήριξης των developers και publishers απέναντι στους κατασκευαστές και τα πρώτα games που συνοδεύουν ένα νέο λανσάρισμα, νομίζω δύσκολα μπορεί να συγκριθεί και βάση χρονικής συγκυρίας θα ήταν το λιγότερο άκυρη μια τέτοια σύγκριση.
Σημασία έχει ότι όλοι οι συμμετέχοντες έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό, το παιχνίδι παίχτηκε στα ίσια και είναι ένα από τα λίγα events που έχουν γίνει όπου για πολλούς δεν υπάρχει κάποιο σαφές και ξεκάθαρο προβάδισμα ως προς τον νικητή. Χαίρομαι επίσης που από τη μία οι περισσότερες εταιρείες έβαλαν μυαλό και έμαθαν από τα λάθη τους στις παρουσιάσεις και παράλληλα το ότι οι fanboyισμοί και το σνομπάρισμα πήγαν περίπατο. Σε αυτή τη γιορτή του gaming εν τέλει κέρδισαν τα video games και εμείς που την παρακολουθήσαμε.
Μοιραστοίτε το :

0 σχόλια:

Προσθήκη σχολίου

- Προσπαθήστε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες
- Μη προσβάλλετε τη Σελίδα με άσχετα για το περιεχόμενο σχόλια
- Μη κατευθύνετε τα σχόλια στις δικές σας σελίδες(Δε σημαίνει πως χρειάζεται να γράφετε ανώνυμα, εκτός αν υπάρχει κάποιος λόγος)

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template | Foutzos Company Entertainiment
Copyright © 2011. TechinPro | Ενημέρωση για ό, τι υπάρχει στον κόσμο της τεχνολογίας και όχι μόνο - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Inspired by Sportapolis Shape5.com
Proudly powered by Blogger