Pro Evolution Soccer 2015 preview - Αναμένουμε!

19 Σεπτεμβρίου 2014


Η Konami σοβαρεύεται...
Είμαι σίγουρος ότι ένα σημαντικό ποσοστό όσων από εσάς ανοίξατε αυτό το preview ενδέχεται να έχετε απογοητευτεί από την πορεία του Pro Evolution Soccer τα τελευταία χρόνια. Η αλήθεια είναι ότι η περυσινή εικόνα με την Konami να μην λανσάρει το προϊόν
της στις next-gen κονσόλες, να παρουσιάζει πανομοιότυπο gameplay και να αφήνει όλο το έδαφος στο Fifa 14 να "παίξει μπάλα" σε PS4 και Xbox One, "ξεχύλισε το ποτήρι" για την Konami.
Έχοντας παίξει χθες το demo του Pro Evolution Soccer 2015 στο Κινέζικο PSN (thanks ha_CK_er4) και ξοδεύοντας μερικές ακόμη ώρες μόνος μου, μπορώ να πω με σιγουριά πως αυτή η "oργή" των developers και κυρίως των game designers, ευτυχώς τους αφύπνισε σε σημαντικό βαθμό. Το νέο PES 2015 είναι εγγυημένα το "τελευταίο χαρτί" της Konami για να κρατήσει τους fans της και να φέρει πίσω όσους πιστούς οπαδούς έχασε στις πρόσφατες εκδόσεις.
Οι ιάπωνες έδωσαν για πρώτη φορά ένα σημαντικό μέρος του development στην Konami Europe, που εδρεύει στο Λονδίνο και σίγουρα ως...ποδοσφαιρομάνα ξέρει περισσότερα "καντάρια" μπάλα από την χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Απ' την άλλη, η αποχώρηση του Jon Murphy, brand manager του PES για 16 χρόνια, προβληματίζει και ίσως δείχνει απογοήτευση στο θέμα δικαιωμάτων των πρωταθλημάτων, καθώς με εξαίρεση την Βραζιλιάνικη λίγκα που πήρε αποκλειστικά η Konami φέτος, οι αποκλειστικότητες της EA Sports και η αγορά σταθερά περίπου 20 πρωταθλημάτων ανά έκδοση, αποτελούν ένα μειονέκτημα για την ιαπωνική εταιρεία. Όχι ότι δεν μπορεί η Konami να αγοράσει μικρότερα πρωταθλήματα, όπως το ελληνικό ή το τούρκικο (που π.χ. απουσίαζε από το περυσινό Fifa), απλά είναι θέμα επένδυσης χρημάτων κάτι που έχουμε αναφέρει πολλές φορές.
pes-2015-preview-5
"Τα Κινέζικα είναι τα καλύτερα"
Αυτή την έκφραση σκέφτομαι όποτε ψωνίζω απ' το Ebay. Στην προκειμένη περίπτωση έφτιαξα ένα κινέζικο PSN account, το έπαιξα κάτοικος Χονγκ Κονγκ και μέσα σε λίγα λεπτά κατέβασα το νέο PES βλέποντας για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια την ταμπέλα "Winning Eleven". Τα buttons "Confirm" και "Back" ήταν αντεστραμμένα και πιθανότατα αυτό να ισχύει μόνο στο Winning Eleven, δηλαδή το "O" για Confirm και το "X" για Back.
Όπως και να έχει, το γεγονός ότι η Konami καθυστερεί το demo και το κυκλοφορεί σήμερα για Αμερική και Ιαπωνία, ενώ για Ευρώπη άγνωστο το πότε, δείχνει ότι θέλει να τελειοποιήσει κάποια πράγματα της τελευταίας στιγμής. Στις ομάδες του demo πάντως συναντήσαμε τις Ατλέτικο Μαδρίτης, Ρεάλ Μαδρίτης, Μπαρτσελόνα, Μπιλμπάο, Γιουβέντους, Νάπολι και Μπάγιερν. Φαντάζομαι ότι το ίδιο θα ισχύσει και για το ευρωπαϊκό demo εκτός απροόπτου. Τα επίπεδα δυσκολίας ήταν δύο, το Regular και το Super Star. Επέλεξα το δεύτερο για να δω την Α.Ι. στα καλύτερά της. Η διάρκεια του αγώνα ήταν 7-10 λεπτά, οπότε και εκεί διάλεξα το maximum.
Η πρώτη ουσιαστική αλλαγή ήρθε από την οθόνη τακτικών. Το περιβάλλον έχει αλλάξει, ενώ πέρα από την κλασική επιλογή Formation, μπορείτε να διαλέξετε διάταξη με βάση το στυλ παιχνιδιού σας, τουτέστιν Long Ball, Counter-Attack, Possession κτλ. Παρατήρησα ότι στην επιλογή Formation δεν αποθηκεύεται η επιλογή μου, οπότε επέλεξα ένα από τα διαθέσιμα στυλ παιχνιδιού που αποθηκευόταν. Λογικά αυτό είναι ένα από τα bugs που θα φτιαχτούν άμεσα. Κατά τα άλλα, υπάρχει για άλλη μια χρονιά η δυνατότητα ορισμού της ακριβής θέσης που θα σταθεί ο παίκτης σας στο γήπεδο, η κατάσταση των παικτών αλλάζει σε κάθε ματς (μπορείτε να παίξετε και με στάνταρ ηθικό παίκτη) κ.ο.κ.


"Βουρδουμπάς, Κεντρικόπουλος και μπροστά μόνος του ο Νίκονας"
Τεστάροντας την A.I. στα καλύτερά της, μπορώ να πω ότι δεν έμεινα ικανοποιημένος από το επίπεδο αντίδρασης της αντίπαλης άμυνας. Μπόρεσα με ευκολία να περάσω συρτές πάσες στους παίκτες μου, χωρίς να δω σφιχτά μαρκαρίσματα. Το να κυκλοφορήσετε την μπάλα χαμηλά μέχρι τον επιθετικό και να κάνετε μία κούρσα χωρίς να κοπείτε είναι ιδιαίτερα εύκολο, ειδικά αν είστε βετεράνοι του Pro.
Αντίθετα, αυτό που δεν φάνηκε τόσο εύκολο είναι οι προωθημένες μπαλιές, κυρίως οι ψηλοκρεμαστές και γενικά οι κάθετες μπαλιές προς την αντίπαλη άμυνα. Εκεί το A.I. ανταποκρίνεται άψογα και σε συνδυασμό με την αλληγορία των επιθετικών σας (αργούν να ξεκινήσουν αφού κάνετε την μπαλιά) θα απορείτε καμιά φορά πως καταφέρνει η αντίπαλη CPU να βγάζει μπαλιές μοιρογνωμόνιο κι εσείς όχι. Γενικά θα πρέπει να παίζετε με την άμυνα αρκετά πίσω για να προλαβαίνετε τους αντίπαλους παίκτες πριν βγουν στην πλάτη της.
Στο μέγιστο επίπεδο δυσκολίας, η CPU καταφέρνει επιθετικά να κάνει μια σωστή ανάπτυξη. Ενίοτε πάντως χάνει κάποιες κεφαλιές τις οποίες κερδίζετε. Οι τερματοφύλακες δεν κάνουν τραγικά λάθη όπως πέρυσι, όμως στα σουτ εξ επαφής τα οποία φαινομενικά θα ήταν εύκολα για μπλοκάρισμα, συνηθίζουν κάποιες φορές να αποκρούουν την μπάλα, στρώνοντάς την λουκουμάκι στον αντίπαλο επιθετικό. Ομολογουμένως, με δύο μήνες να απέχουν απ' την τελική έκδοση, θα αλλάξουν ακόμη αρκετά πράγματα, επομένως θα έχουμε μια πιο καθαρή εικόνα προς τον Νοέμβριο. Μέχρι τότε δεν αποκλείεται το demo αυτό να ήταν teaser πριν την κυκλοφορία του Fifa στις 26/9 (σε φάση "Είμαστε κι εμείς εδώ") και να δούμε δεύτερο demo στις αρχές Νοεμβρίου.
pes-2015-preview-3
Fox Engine στο 100%
Το PES 2015 εκμεταλλεύεται την νέα μηχανή γραφικών του Kojima στο έπακρο, σε αντίθεση με το PES 2014, όπου η Fox Engine βρισκόταν ακόμη υπό ανάπτυξη. Τα animations είναι πραγματικά υποδειγματικά, τα καλύτερα που έχουμε δει ποτέ στη σειρά, ενώ η ποιότητα γραφικών θα σας κάνει να τρίβετε τα μάτια σας με τον νέο σχεδιασμό παικτών και τις λεπτομέρειες στα πρόσωπά τους.
Πραγματικά ο τρόπος με τον οποίο οι ποδοσφαιριστές κοντρολάρουν την μπάλα είναι κυριολεκτικά για να τον χαζεύεις. Τα μόνα προβλήματα που εντόπισα και που κουβαλάει η σειρά για χρόνια, είναι το A.I. στις αντιδράσεις των παικτών, οι οποίες καμιά φορά αργούν παραπάνω απ' το αναμενόμενο. Η πάσα που θα δώσετε ίσως καθυστερήσει κάποιες φορές 1-2,5 δευτερόλεπτα απ' τη στιγμή που θα πατήσετε το κουμπί (ειδικά αν ο συμπαίκτης βρίσκεται στην πλάτη του πρώτου παίκτη), δίνοντας την αίσθηση ότι χειρίζεστε...παλαίμαχο. Βέβαια, υπάρχει και η πλευρά που ισχυρίζεται ότι το PES είναι πιο ρεαλιστικό απ' το Fifa το οποίο παίζεται αυτοματοποιημένα. Απ' την άλλη όμως, μια τέτοια καθυστέρηση δίνει περιθώρια αντίδρασης στον αντίπαλο να σας κλέψει την μπάλα, οπότε η καθυστέρηση εντολής χρεώνεται εναντίον σας. Και όχι, η αύξηση ταχύτητας (αν προστεθεί στην τελική έκδοση) είναι λες και πηγαίνεις το παιχνίδι στο fast forward, άρα δεν σώζει την κατάσταση.
Γενικά στις πάσες είδα μια μικρή βελτίωση, με εξαίρεση τον υπολογισμό πάσας των παικτών που δεν λέει να φύγει απ' το PES 2013! Όταν δίνετε μια πάσα σε συμπαίκτη, αν αυτή είναι δυνατή (που την θεωρεί συνήθως πιο δυνατή απ' ότι πρέπει), τότε ο συμπαίκτης σας την αφήνει για τον άλλο συμπαίκτη του που βρίσκεται πιο πίσω. Το αποτέλεσμα είναι να παρεμβάλλεται αντίπαλος πριν η μπάλα φτάσει στο συμπαίκτη που είναι στο βάθος και να την κλέβει σαν ξερολούκουμο. Όταν αυτό διορθωθεί τότε θα μπορούμε να μιλάμε για σοβαρό passing system.
Ανάπτυξη και σουτ
Κάτι που δεν περίμενα σε καμία περίπτωση να συναντήσω φέτος και με εξέπληξε ευχάριστα, είναι οι συνεχόμενες κινήσεις των συμπαικτών μου στο γήπεδο, τομέας στον οποίο η Konami ήταν αρκετά πίσω και ισχυριζόταν μέχρι πέρυσι ότι θα πρέπει να ρυθμίσουμε το εύρος υποστήριξης στις τακτικές κ.ο.κ. Ε λοιπόν τώρα δεν χρειάζεται να ρυθμίσετε τίποτα, πολύ απλά γιατί η κίνηση εκτός μπάλας λειτουργεί άψογα απ' τους συμπαίκτες σας! Όπου κι αν βρίσκεστε θα τους δείτε να ξεφεύγουν απ' τα μαρκαρίσματά τους και να σας ζητούν μπάλα διαρκώς. Είναι μια άκρως ευχάριστη αλλαγή στον κώδικα που πραγματικά κάνει την διαφορά.
pes-2015-preview-4
Τα σουτ στη μπάλα ταλαντεύονται ανάμεσα σε arcade και simulation, αν και η μπάρα γεμίζει σχετικά γρήγορα οπότε θα πρέπει να έχετε μεγάλη ακρίβεια. Επίσης, αν η θέση του παίκτη σας την ώρα που σουτάρει είναι με το τέρμα στην πλάτη του, τότε εκ των προτέρων θα στρέψει πρώτα το σώμα του προς αυτό και μετά θα το μπουμπουνίσει. Με λίγη εξάσκηση πάντως, κατάφερα να πετύχω γκολ ακόμα κι έξω από την περιοχή, προς τη γωνία της αντίπαλης εστίας και ο τρόπος εκτέλεσης πραγματικά ήταν απόλαυση.
Next-Gen PES
Παίζοντας ένα demo με μόνο mode την επιλογή φιλικού, δεν μπορούμε να βγάλουμε ακριβή συμπεράσματα. Αυτό που μπορούμε να αντιληφθούμε πάντως είναι πως το Pro Evolution Soccer 2015 έχει βελτιωθεί ήδη κατά πολύ από το περυσινό, ακόμη κι αν βρίσκεται σε τελικό beta στάδιο. Το ερώτημα είναι τι θα κάνει επιτέλους η Konami με το online και πως θα παρουσιάσει τα modes της, αφού τόσο το Master League όσο και το Become a Legend, έχουν δεχθεί σφοδρή κριτική για της επιλογές της.
Όλα όσα αναφέραμε αφορούν πάντοτε την έκδοση για PS4/Xbox One. Οποιαδήποτε εμπειρία σε άλλες εκδόσεις ενδέχεται να διαφέρει και σας την αφήνω προς εξέταση και ανάλυση στα σχόλια του preview.
Μοιραστοίτε το :

0 σχόλια:

Προσθήκη σχολίου

- Προσπαθήστε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες
- Μη προσβάλλετε τη Σελίδα με άσχετα για το περιεχόμενο σχόλια
- Μη κατευθύνετε τα σχόλια στις δικές σας σελίδες(Δε σημαίνει πως χρειάζεται να γράφετε ανώνυμα, εκτός αν υπάρχει κάποιος λόγος)

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template | Foutzos Company Entertainiment
Copyright © 2011. TechinPro | Ενημέρωση για ό, τι υπάρχει στον κόσμο της τεχνολογίας και όχι μόνο - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Inspired by Sportapolis Shape5.com
Proudly powered by Blogger